La imatge corporativa d’una empresa és un conjunt d’elements gràfics que transmeten els seus valors. Per això és tan important acudir als professionals del disseny perquè ens ajudin a crear logotips i altres elements relacionats.
Quan parlem de les botigues i negosis a un carrer, els espais més cridaners són els cartells i els vinils dels aparadors. En cadascuna d’aquestes aplicacions, el logo ha de tenir la qualitat d’impressió correcta, perquè no hi ha res més aterridor que veure un logo pixelat, deformat o de grandària incorrecta, o quan no correspon el seu color, col·locat incorrectament o amb fons de color no adequat.
Si no pares atenció a aquests detalls, quin creus que és la impressió del teu client sobre el servei que brindes?
Forma adequada d’imprimir un logo
Si ja té un disseny d’imatge corporativa clar i està en l’etapa d’enviar-lo a les impremtes o a les empreses de retolació, definitivament tindrà algunes preguntes.
En general, les empreses de retolació o d’impressió digital utilitzen programes d’edició professionals. Aquesta és una de les raons per les quals et demanaran que els enviïs el material o arxiu traçat perquè puguin imprimir el logo.
Vector? Et preguntaràs. No és més que un arxiu que es pot ajustar a la grandària d’impressió que toca sense afectar la seva qualitat.
Si envies un logotip en format .jpg, .png o en format Word, no es fer más gran l’arxiu i aquest no tindrà resolució.
En general, tindràs el teu logotip en aquests formats, ja que els trobaràs en les xarxes socials o en la web. Però això no és suficient per a una impressió òptima.
Preparació d’un logotip per a enviar-ho a impremta
- La tipografia ha d’estar traçada. Es realitza a través de Photoshop o Illustrator. Si no sap com utilitzar aquests programes d’edició, pregunti a l’agència que li proporciona el disseny gràfic i ells estaran encantats de preparar-ho.
- El logo ha d’estar traçat.
- Incrustades la tipografia. L’empresa de retolació d’impressió no té per què tenir les fonts que utilitza el teu disseny, és la millor garantia perquè tot vagi bé, i no hi haurà accidents d’última hora.
- Has de saber que el color de la pantalla no és exactament el mateix que el color del paper o altres suports (com a metacrilat, alumini o fusta). Si veu diferències subtils, no s’espanti. Per a evitar errors, també s’envia a la impressora el pantone exacte que apareix al seu logotip.
- Prepara els documents correctament.
Oblik Graphic Solutions com a empresa de retolació de la província de Tarragona i Reus li aconsellarà en tot moment de com preparar el teu logotip per a la impressió o fins i tot te’l podem redibuixar perquè no hagin cap mena de sorpreses a la impressió final.