Has pensat alguna vegada en els colors a triar en la teva imatge corporativa o en logo de la teva empresa? A l’hora de triar el disseny de totes les peces i elements gràfics que realitzarem, és important saber que no tots els colors produiran la mateixa sensació i l’expressen el mateix sentiment.
Ja sigui una connotació innata o preestablerta, el color s’associen a una sèrie de valors o atributs que produeixen una o altra emoció. Els colors primaris i secundaris, en infinites combinacions entre si i amb tipografies específiques, poden transmetre informació o emocions específiques i definir per complet la personalitat de l’empresa.
Per això és important, d’acord amb els valors que pretenem transmetre a través de la imatge corporativa, s’ha d’optar per triar determinats colors o altres colors.
Sentiments que expressen cada color
Colors Blaus: aquest color és sinònim de pau i tranquil·litat, i és una gran elecció per a estructura i invitació. Aquest és un color refrescant que transmet confiança i profunditat. Aquests tons de colors són molt utilitzats en temes laborals i tecnològics, bancaris o d’empreses sanitàries que volen mostrar una imatge lògica i eficient.
Colors Verds: és el color de la vida i l’esperança. Si s’usa correctament, pot transmetre conceptes com a salut, riquesa, sort i creixement. El verd té un gran poder com a color per a empreses de start-up.
Colors Púrpura: és un color que simbolitza la puresa, la magnificència i el caràcter sagrat. De fet, és un símbol de la vida espiritual. També representa sofisticació i elegància, encara que també es relaciona amb la creativitat que desencadena la reflexió i la introspecció.
Colors Vermells: relacionat amb l’amor, l’energia i el poder. Però cal anar amb compte, perquè si s’usa incorrectament, transmetrà perill i molt fàcilment esclatarà les emocions.
Colors Taronges: És un color alegre que expressa moviment i està molt relacionat amb la confiança i l’amistat. Aquest és un color bastant fort i poderós.
Colors Grocs: el groc és una font d’energia i està estretament relacionat amb la intel·ligència. Està molt relacionat amb la diversió i l’oci. I si s’usa amb el negre té gran poder de visualització.
Color Negre: El negre és el resultat de la falta de llum, per la qual cosa es relaciona amb el misteri, el silenci o la mort. No obstant això, també es relaciona amb la noblesa, el refinament, elegància i qualitat.
Color Blanc: representa puresa, neteja i neutralitat. Ajuda a transmetre seguretat i pau.
Color Gris: És el color de la indecisió i la neutralitat. No obstant això, també està relacionat amb el metall, per la qual cosa pot donar una sensació de lluentor, luxe o elegància.
És important triar bé el color per a la teva imatge corporativa, cartell, logo o rètol, si necessita assessorament en aquest aspecte no dubti a consultar al nostre dissenyador gràfic per a triar el gamma de color més adequat per al seu projecte. En Oblik Graphic Sololutions com a empresa referent en la retolació i impressió digital de la província de Tarragona l’assessorarem gratuitament en tot moment.